Bobblehead Bunny

Friday, April 13, 2012

Gempa bumi & amaran tsunami,,,,,,


Beberapa hari yg lalu seluruh negara digemparkan dan dikejutkan dengan gempa bumi dan amaran tsunami yg berlaku di Acheh, Indonesia. Gegaran gempa yg bermagnitud 8.9 skala richter itu turut dirasai di negara yg berdekatan dan negara kta jga tdk terkecuali. Namun, beberapa jam selepas itu amaran tsunami yg dikeluarkan ditarik balik. Seingat aku semalam pun ad berlaku gempa lagi dan meragut beberapa nyawa di Indonesia. Walaupun di tempat tinggal aku ni x merasai gegaran gempa tu, tapi perasaan takut tetap ad..... Ye laa org ckp,,, malang x berbau kan....


Mungkin penduduk di Indonesia sekarang ni berada dalam ketakutan dan bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan buruk. Ia menakutkan mereka kerana mereka mengingati kembali tragedi hitam dan pahit yg pernah melanda Banda Acheh pd Disember 2004 dulu yg meragut ratusan ribu nyawa akibat gempa dan tsunami,,, dan mungkin mereka memikirkan adakah mereka akan melalui dan mengalami peristiwa hitam itu kembali???


Aku bersyukur di tempat tinggalku tidak mengalami bencana itu... Namun, aku terus berdoa dan berharap agar peristiwa seperti ini tidak berlaku di Malaysia dan negara-negara lain yg pernah terlibat dahulu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...