Tuesday, April 3, 2012

Jalan - jalan Lagi.... :p

Semalam ak bru smpai kt KL, biasa r ikt kakak ipar kursus kt cni. Kali ni kakak ak yg blajar kt KT pn ikt skali sebab sekarang dia cuti semester. Pg semalam smpai, x smpat nk rehat, betul2 kn urat, apatah lagi nk sarapan... terus mak kpd kakak ipar ak ajk blik Melaka. Dia ajk pegi umah adik dia yg kita orang panggil mak lang. Sempat r jgk makan tengah hari kt umh mak lang. Ak makan sampai tambah 2 kali... Lapar derrr...


Lama r jgk stay kt umh mak lang tu... Lepas mak lang, kita orang pegi dkt MELAKA RIVER CRUISE. Kali pertama naik bot kt sini. Best jgk... Sepanjang sungai tu blh tgk macam-macam.. Antaranya rumah2 lama orang Melaka, tgk pelbagai lukisan yg dilukis pd dinding2 rumah, cntik dan kreatif hasil lukisan diaorang. Sepanjang sungai tu jgk kita orang melalui beberapa buah jmbatan seperti JAMBATAN KG. MORTEN, JAMBATAN HANG TUAH, JAMBATAN PASAR dan lain2.


Lupa nk catat, sebelum naik bot kena beli tiket dulu.. Lepas bli tiket bru boleh naik.  Ini antara beberapa keping gmbr yg sempat di ambil drp... google... hehehe... Gmbr sndiri ambil ada, cuma x di masukkan lagi dalam laptop...



kreatif kan??? kalau tgk dr dkt nmpak cam real....




Ada jgk terdapat hotel mewah di tepi sungai tersebut..Tp aku dh lupa nama hotel tu..


restoran pun ad....


Setakat ni dulu catatan percutian aku. Lau ad msa ak tulis lagi erk...

Take care....

Petang ni nk sambung ckit erk... Bukan apa, cuma nk tambah gmbr je....

anak saudaraku... teruja betul...

me.... muka penat....



my sister....

hotel CASA de RIO... bru ingt nama...

Jambatan Kg. Morten...

jauh sngt le amk gmbr... x nampak papan tanda 2...

Jambatan Old Bus Station

Jambatan Hang Tuah

Ok setakat ni dulu... x de nk tmbh2 dah.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...