Sunday, April 29, 2012

Ape-ape jew... :D

Sebenarnya aku x tau nk tulis ape, tu sebabnya aku buat tjuk cmtu... Cuma yg ada kotak pemikiranku yg seberapa IQnya,, ialah mengenai prhimpunan "BERSIH" yg brlaku smalam. Aku tgk berita, dan aku masih x sangka masih ada sesetengah individu/golongan yg mahu menjejaskan keamanan negara.... Ape yg aku dgr, individu yg mencetuskan huru-hara trsebut ialah AMBIGA...


Aku mintak maaf klau2 entry post aku mungkin menyentuh isu politik dan perkauman... Aku masih lg x lyk utk berbicara mengenai isu2 sebegini dgn umurku bru setahun jagung. Tp x salah rasanya aku sekadar ingin menyuarakan ketidakpuasan hati aku tentang prhimpunan haram tersebut,,,,.... Kenapa mereka ingin menjejaskan keamanan negara kita dgn mengadakan prhimpunan haram sebegitu...??? Seingat aku prhimpunan haram ini prnah terjadi tetapi mereka masih tdak puas hati nampaknya....


Dalam berita semalam, aku tgk prhimpunan haram trsebut turut "menjemput" kanak2 dan kaum wanita yg aku tgk mungkin ada yg memegang status pelajar untuk menyertai prhimpunan trsebut.. Bg aku kanak2 sungguh tdk wajar diajak turut serta kerana ia akan menyebabkan fikiran mereka dipengaruhi oleh aktivirti yg tdk brmoral seperti itu dan akn merosakkan akidah mereka sendiri... Mungkin apabila mereka dewasa, mereka pula yg akn mengadakan kembali prhimpunan sebegini...

 Kenapa bila ada yg x puas hati dgn apa yg dilakukan pihak kerajaan,, ketidakpuasan hati itu mesti disuarakan dgn mengadakan perhimpunan haram atau demonstrasi??? Kenapa juga kita perlu mengikuti cara2 negara luar iaitu apabila timbul rasa tidak puas hati,, mereka mengadakan demonstrasi.....

Jgnlah menjejaskan nama baik negara dgn adanya perhimpunan haram begini..... Ia akan mencemarkan status negara aman di mata masyarakat antarabangsa dan mungkin akan menjejaskan aktiviti perlancongan naegara... Perhimpunan haram itu juga turut menjejaskan aktiviti perniagaan di sekitar kawasan yg trlibat.  Rata2 penyokong/peserta prhimpunan trsebut adalah kaum MELAYU,, seperti yg aku tgk dlm berita.. Sungguh memalukan aku rasa kerana kaum sebangsaku menyertainya..... :((








  p/s :- maaf dipinta skali lg jika ada yg x suka & x puas hati ngan post entry aku kli ni.....



6 comments:

shafiq said...

menjadi kebiasaan aku komen entri2 berilmiah gini , menjana pemikiran .. keep it up okeh , masing2 ada pandangan ..

oke2 .. bersih 3.0 , perhimpunan yang pada mulanya dikatakan aman , namun bertukar menjadi satu tragedi bila berlaku salah paham ,

salah faham diantara demonstran dan pihak berkuasa , ramai pengkritik meletakkan bersih sebagai satu perhimpunan yang gagal . namun ada jugak pihak yang kuat dari segi psikologi dan kerjaya mengatakan bersih 3.0 jauh lebih baik dari perhimpunan-2 lain .. jauh lebih aman dari kekacauan ,, bersih dari darah ,,

hurmm ,

gAdis qLATE ( ^_^ ) said...

Bg aku plak,,, lbh baek x pyh buat apa2 prhimpunan atau demonstrasi... Lau ad mna2 phak yg x puas hati tentang ape2 hal sekalipun, bincanglah secara elok2,, jgn melibatkan org laen... tmbhan lg kanak2...

p/s: ini penddapat aku jew...

sesumpahmerah said...

niatnya sudah jelas...pelaksanaan sudah nyata..tp kerana ada hati manusia yg tidak jujur maka jadi lh kekecohan itu...

Shah Rizar said...

camni sbrnya..

1) bersih ni nak menuntut SPR telus dan adil. sejak kebelakangan ini kita tgk byk kali dah SPR dah kantoi. Kantoi kat mana? kat laman web SPR tu sndiri so maksudnya benda ni bukan2 direka2. apa yang kantoi? Orang yg mati masih boleh mengdi, ada sebuah rumah buruk yg dihuni oleh brpuluh orang yg brlainan bangsa dn agama. tak ke pelik tu?

2) yg lates pasal SPR, org penting dalam SPR ada jawatan dalam UMNO.. Bila ditanya dia blh cakap dia lupa dan tak tau apa2 camne dia leh dpt jawatan tu.. poddahhh..

3) bersih tu berlaku secara aman dan santai, sbb tu ada kanak2.. 7E dan MCDonald untung besar hari tu.. Nape jadi kecoh ek? Bila ada anggota polis duk provoke kat peserta bersih.. kalo dibuatnya orang tu jenis yg tak tahan sabar mmg la mengamuk.. contohnya yg berlaku masa tu: kau duduk lepak baik je tetiba polis datang duk acah2 dan buat tait.. ko tgk saje? kwn ko tgk saje? sabar pun ada had maa

4) kalau tgk berita ada tunjuk kereta polis diterbalikkan.. pergh ganasnya peserta bersih.. betul ke tu? yg sbnrnya polis tu langgr org, pserta bersih jd bengang.. apa kejadah ko langgar org pastu buat muka tak bersalah.. dan darah yg kat atas jln tu darah org kena langgar ya buka darah polis kena belasah.. polis tu ok la sikit sbb ada psrta bersih pi tahan org yg nak belasah polis tu..

5) berita yg aku tgk cam drama swasta.. nape tak bagitau cerita sebenar? berita yg ko siar tu seolah2 wartawan ko pi 1/2 jam pastu balik.. berita tak lengkap..

gAdis qLATE ( ^_^ ) said...

wahh shah rizar seriusnya komen awk.... tkut plak sy bce komen awk 2.... anyway, tq sudi komen post entry ni...

Jija said...

perhimpunan bertukar jd ganas sebab ade tindakan segelintir org2 yg mmg berbiat nak buat cm ney supaya mereka dapat point untuk gulingkan kerajaan dan menyebarkan ideologi pada sume org anti kerajaan.. contohnya mereka mengatakan tindakan polis bertindak ganas! bila semua org, da anti polis, nescaya akan turut anti kerajaan.. soo tercapai lah matlamat2 mereka ini. huhu wahai MELAYU, sedar lah minda kita ni telah dijajah sedikit demi sedikit oleh mereka yg terlalu mendambkan untuk mentadbir kerajaan mengikut corak kepimpinan mereka sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...